ENSEÑAR DE MANERA DIFERENTE
Poletti, Giorgio     details >>
Revista Educativa - Revista de Educação, Goiânia
Vol. 16, No. 1, pp: 1-16, Anno: 2024

Analysis of Scientific Production on Pedagogy of Death in the Scopus
Colomo Magaña, Ernesto; Cívico Ariza, Andrea; Poletti, Giorgio     details >>
REVISTA ELECTRÓNICA DE INVESTIGACIÓN PSICOEDUCATIVA Y PSICOPEDAGÓGICA
Vol. 21, No. 59, pp: 223-250, Anno: 2023

University exams at the time of Covid-19 The reactions of students between emotionality and cognition
Poletti, Giorgio; Gramigna, Anita     details >>
REM
Vol. 14, No. 1, pp: 62-72, Anno: 2022

Living systems to the test of formation: Von Foerster and the construction of the subject
Poletti, Giorgio     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. 20, No. 1, pp: 67-78, Anno: 2022

Machine Learning e costruzione della conoscenza. Epistemologia ed etica nell’intelligenza artificiale [Machine Learning and Knowledge Building. Epistemology and ethics in artificial intelligence]
Poletti, Giorgio     details >>
Q-TIMES WEBMAGAZINE
Vol. 1, No. 1, pp: 81-93, Anno: 2021

Il sentimento della gioia. Il valore formativo della fiaba nello sviluppo della competenza emotiva
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
ORIENTAMENTI PEDAGOGICI
Vol. 68, No. 3, pp: 109-124, Anno: 2021

Narrare la scienza: Strategie per la formazione [Tell the science: Training strategies]
Poletti, G.; Gramigna, A.     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. 19, No. 1 tomo II, pp: 368-380, Anno: 2021

Dilemmas of philosophical training: Between analytical and continental
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. 18, No. 2, pp: 75-86, Anno: 2020

Le paure dei bambini al tempo del Coronavirus
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. 1, No. 1, pp: 308-319, Anno: 2020

Análisis de la percepción de los valores de los estudiantes de la Universidad de Ferrara
Cívico Ariza, Andrea; Poletti, Giorgio; Gramigna, Anita; González García, Erika     details >>
INNOEDUCA
Vol. 6, No. 2, pp: 199-211, Anno: 2020

Luoghi formativi: dall’agorà alla cittadinanza digitale [Training places: from agora to digital citizenship]
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. 17, No. 1, pp: 115-127, Anno: 2019

Apocalisse e riscatto. L’educazione dei giovani di fronte al rischio globale [Apocalypse and redemption. The education of young people in face of global risk]
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
STUDIUM EDUCATIONIS
Vol. 2019, No. 2, pp: 19-32, Anno: 2019

La formazione post-disciplinare per abitare la città
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
REVISTA DA FACULDADE DE LETRAS. SÉRIE DE FILOSOFIA
Vol. 34, No. 1, pp: 71-89, Anno: 2017

Un Robot a scuola. Epistemologia ed esperienza / A Robot in the classro- om Epistemology and experience
Gramigna, Anita; Poletti, Giorgio     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. 14, No. 3, pp: 447-460, Anno: 2016

Trends di sviluppo di strumenti e tecnologie educative
Poletti, Giorgio     details >>
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO
Vol. Anno XIII • Numero 3 • 2015, No. 1, pp: 73-94, Anno: 2015

Describe the documents from the search for the word to search for meaning: Semantic Web application to educational technologies
Poletti, Giorgio     details >>
JE-LKS. JOURNAL OF E-LEARNING AND KNOWLEDGE SOCIETY
Vol. 8, No. 2, pp: 13-21, Anno: 2012